Polecane książki

„Fenomen poranka. Jak zmienić swoje życie” Hal Elrod

Witajcie kochani,

chciałabym polecić Wam książkę mówiącą o tym jak dobrze rozpocząć dzień. Autor zachęca do praktyki, którą nazwał „Miracle Morning”. Jest to praktyka, którą przekazał już tysiącom ludzi. Sam jest żywym dowodem na to, że każdy z nas może pokonać przeciwności losu i stworzyć dla siebie niezwykłe życie, o jakim marzy. Hal Elrod w wieku 20 lat miał wypadek- zderzył się czołowo z pijanym kierowcą, przez 6 minut był w stanie śmierci klinicznej, miał 11 złamanych kości i trwałe uszkodzenie mózgu, a także dowiedział się, że pewnie nigdy nie będzie chodził. Wbrew diagnozom, osiągnął sukces zawodowy, został ultramartończykiem, autorem bestsellerów, artystą i znanym mówcą motywacyjnym.

„Miracle morning” przyniósł już korzyści dziesiątkom tysięcy ludzi na całym świecie, jak również samemu autorowi. W książce opisuje swoje życie, wzloty i upadki, złe i dobre chwile. Przekonuje, żeby żyć z determinacją. Sam autor przekonał się jakie przeszkody można pokonać, a to, co nam wydaje się sytuacją bez wyjścia, nie ma tak naprawdę znaczenia. Ważna jest odpowiedzialność każdego z nas za swoje życie. Auto przekonuje, że to my sami jesteśmy odpowiedzialni za poprawę swojej sytuacji i warunków życiowych. Najważniejsze jest to, że zdecydujesz się zostawić za sobą przeszłość i żyć tak, jak chcesz. Od teraz.

„Miracle morning” to metoda łatwa, niezwykle przyjemna, która nie wymaga żadnego wysiłku, i którą można stosować do końca życia. Rozpoczynając swoją przygodę z MM przekonasz się, że będziesz gotów wcześniej wstawać, ponieważ zaczniesz się lepiej czuć i będziesz w stanie więcej zrobić.

Hal Elrod proponuje znaleźć najlepszy dla siebie czas, który będziesz mógł poświęcić sobie. Czy to będzie poranek, wieczór czy po południe. Jakoś opcja poranna dość szybko jest odrzucana, bo nikomu nie chce się rano wstawać. A tak naprawdę właśnie wtedy nasz organizm najlepiej spożytkuje to, co mu zafundujemy i obudzi się po to, żeby w ciągu dnia nam się odwdzięczyć. Autor proponuje sześć technik, które mogą wpłynąć na nasze życie. Na każdą z nich poświęca 10 minut. I tak pierwsza propozycja to cisza, w której możesz pogrążyć się w modlitwie, medytacji i skupić na oddechu. Druga to czytanie. Wybierz książkę, która da ci do myślenia, zaproponuje rozwiązania problemów. Trzecia to afirmacje, które jak już Wam wspominałam w jednym z wpisów jest potężnym narzędziem, które ma przypominać o nieograniczonym potencjale, jaki w nas tkwi. Czwarta to wizualizacja, w której autor mówi o mapie marzeń. Piąta to prowadzenie dziennika, w którym możesz zapisać za co jesteś wdzięczny. I szósta praktyka to ćwiczenia, które po prostu dodają energii.

To są propozycje rannych praktyk autora, ale każdy z nas może ustalić swoje poranne praktyki. Każdy z nas może ustalić czy to będą ranne praktyki, czy o innej porze dania. Kiedy ja przeczytałam tą książkę ustaliłam, że będę praktykować co rano jogę, medytację, będę jadła zdrowe śniadania, czytała motywacyjne książki, losowała kartę afirmacyjną na cały dzień. Nie każdego dnia to wychodzi, ale czuję różnicę kiedy tego nie robię.

Według autora korzyści jakich możesz się spodziewać to:

  • będziesz budzić się pełen energii,
  • zmniejszysz stres,
  • będziesz jasno myślał,
  • staniesz się zdrowszy,
  • odczujesz wdzięczność.

W każdym rozdziale autor na początku umieszcza cytaty znanych ludzi, poniżej dwa z nich:

„Są tylko dwa sposoby przejścia przez życie. Jeden- jakby nic nie było cudem, i drugi- jakby wszystko było cudem” Albert Einstein

„Życie zaczyna się co rano” Joel Olsteen

Jeśli zastanawiasz się jak zacząć zmieniać swoje życie, od czego zacząć, spróbuj od jednego poranka. Spróbuj wstać jednego dnia wcześniej, przygotuj sobie wodę, herbatę, kawę, co tylko lubisz, poświęć sobie 15 minut, pół godziny, albo godzinę. Zrób to, co Cię odpręży, co sprawi, że ciało się obudzi, a umysł zacznie pracować na wysokich obrotach. Przekonaj się sama, że warto, bo…

…jesteś tego warta 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *